Српски
Srpski
English
eXTReMe Tracker
VEČITI ŠAH
Prva - Turniri - Pretraga - Rejting - Reportaže - Jedi jedi - Link
user:  
pass:
 
  Nestor Turbina fakti

Nestor Turbina fakti

03.11.2014 /   Andrejić, Vladica (2268)

У овом чланку дајем само чињенично стање ситуације. Коментари ће следити накнадно!

21.09.2014. igrano je treće kolo Zonske lige A između ekipa Nestor (Zemun) i Turbina (Vreoci). Meč je završen rezultatom 4:4.

#   Nestor (Zemun) 4-4   Turbina (Vreoci)
1   Jović, Slavko (1929) 1-0   Milijanović, Goran (2066)
2   Ostojić, Katarina (1882) ½-½   Prentić, Igor (2101)
3   Žarković, Miloš (1904) 0-1   Jevtić, Miroljub (2041)
4   Demić, Aleksandar (1763) 0-1   Poleksić, Dušan (1971)
5   Petrović, Borislav I (1635) 1-0   Stojanović, Mihailo M (2004)
6   Trajković, Mihailo (1562) 1-0   Vujošević, Dimitrije (1851)
7   Nestorović, Katarina (1743) ½-½   Marinković, Veljko
8   Trajković, Nada (1395) 0-1   Milinković, Slavko



Turbina je uložila žalbu Liga odboru.

Žalba Turbine liga odboru (PDF)

Dana 21.09.2014. u prostorijama ŠK Nestor odigran je meč između ŠK Nestor i ŠK Turbina. U skladu sa najavom u zapisniku meča ŠK Turbina ulaže žalbu zbog povrede pravila šahovske igre u skladu sa pravilnikom fide.

Naime na šestoj tabli igrač ŠK Turbine je u jednom momentu u dobijenoj poziciji odigrao nepravilan potez. Igrač domaćih nije reagovao tj nije zaustavio časovnik i pozvao sudiju da reklamira nepravilan potez već je džentlmenski skrenuo pažnju igraču ŠK Turbine Vujoševiću na nepravilno odigran potez posle čega je partija nastavljena normalno. Za to vreme gospođa Nestorović trener ŠK Nestora je sudiji rekla da je igrač ŠK Turbine odigrao nepravilan potez na što je sudija njoj rekao da to nije njena stvar i da ne treba da se meša u partiju i daje to stvar igrača. Kako igrač domaćih nije reklamirao nepravilno odigran potez, već je partija normalno nastavljena ni sudija nije reagovao odnosno opomenuo igrača ŠK Turbine.

Partija je dalje nastavljena kao da se ništa nije dogodilo. Malo kasnije u poziciji u kojoj je beli imao topa i pešaka na sedmom redu pred promocijom u damu i jednog pešaka a crni dva pešaka na G6 i H5 igrač gostiju Vujošević je odigrao ponovo nepravilan potez i kako ga sudija u predhodnom slučaju nije opomenuo jer kako je navedeno igrač domaćih nije to reklamirao, u ovom momentu sudija je trebao da izrekne opomenu i u skladu sa pravilima fide dodeli dva minuta igraču domaćih. Međutim sudija je igrača ŠK Turbine kontumacirao zbog dva nepravilna odigrana poteza.

S obzirom da u prvom slučaju nije bilo nikakve reakcije sudija je pogrešio i direktno oštetio ŠK Turbinu i umesto rezultata 5:3 iz samo njemu znanih razloga mimo pravila fide dodelio poen domaćoj ekipi. Sve vreme je gospođa Nestorović vršila pritisak na njega ometajući ostale igrače i on je nije isključio iz prostora za igru iako je bio dužan da to uradi. Time je ugrožena regularnost takmičenja a sudija se u ovom meču ponašao krajnje navijački što je nedopustivo.

Tražimo pa osnovu svega navedenog da se meč registruje rezultatom 5:3 a ŠK Turbina traži da prilikom odlučivanja takmičarske komisije bude prisutan Miroljub Jevtić kao svedok i predstavnik ŠK Turbine s obzirom da je sve vreme bio prisutan i da može do najsitnijih detalja da kaze pravu istinu.

U toku igre sudija je ometao igrače time što ih je prekidao u toku igre da bi ukazao da nije uplaćena rejting taksa što nije njegova briga. Tražimo da sudija Tišma bude izuzet od daljeg suđenja a takođe tražimo da se poštuju pravila fide i da mi kao ekipa ne treba da ispaštamo ako on ne poznaje pravila fide (rekao je da ne mora da opominje igrača i da protivničkom igraču se ne dodaje dva minuta za nepravilan potez)

S postovanjem ŠK Turbina
Predsednik Mihailo Stojanović
Primerak uplatnice takse na žalbu od 3000,00 dinara dostavićemo u ponedeljak 22.09.2014. u predviđenom roku.

Izjava Dimitrije Vujošević (PDF)

Dana 21.09.2014 igran je meč Nestor - Turbina. Ja sam igrao belim figurama na 6oj tabli za ekipu Turbine. U jednom momentu u dobijenoj poziciji nisam primetio da je dao šah pa sam odigrao potez topom, na što je Trajković mi je kazao da moj kralj pod šahom i ja sam se izvinuo i odigrao potez kraljem. Mi svmo nastavili partiju. Moj protivnik nije zvao sudiju i nije zaustavio sat. Postupio je vrlo korektno. Sudija nije ni bio tu, pa me nije ni opomenuo, a moj protivnik Trajković nije to ni tražio.

Partija je normalno nastavljena. Pre kraja kad sam ja imao topa i pešaka slobodnog na a6 pred promocijom u damu sam povukao potez pešakom na a8D ali nisam zaustavio sat. Tog momenta nastala je gužva i galama od strane domaćih igrača (trenera i više igrača tražeći od sudije da dodeli pobedu domaćoj ekipi). Sudija je tako i postupio.

Tada sam od strane sudije prvi put opomenut, to znači da je trebalo da doda mom protivniku 2' i da se partija nastavi. Pozicija je u tom momentu bila sledeća Beli Vujošević Kb6 Ta1 Pa6, Crni Trajković Kg2, Ph4 g4. Ovde je na potezu bio beli. Sledi potez a7 itd.

S obzirom da se radi o šahovskoj školi mislim da decu treba učiti šahu a ne stvarima koje kvare šahovsku igru.

Dimitrije Vujošević

Izjava Ivan Tišma, Beograd, 21.09.2014 (PDF)

Dana 21.09.2014. sudio sam meč ŠK Nestor - ŠK Turbina. Pošto sam ispratio obostrani cajtnot za prvim stolom, otišao sam da vidim situaciju u partiji na 6. stolu, u partiji Trajković Mihailo - Vujošević Dimitrije. Kapiten domaćih, Irena Nestorović, mi je dobacila da je igrač Vujošević odigrao nepravilan potez, na šta sam joj ja odgovorio, praktično opomenuo da ona nema pravo da se meša, jer to treba da reklamira igrač, u situaciji kada sudija nije na licu mesta. Pitao sam Trajkovića da li je Vujošević odigrao nepravilan potez, on je rekao da jeste, a i Vujošević je priznao, dakle izjavio, da je odigrao nepravilan potez. I ono što je vrlo bitno - Partija je nastavljena ispravljenim potezom, odnosno Trajković nije nastavio da igra sa nepravilnim potezom na tabli!

Znači, ja sam primio k znanju da je Vujošević odigrao nepravilan potez. Moj jedini propust je bio što Trajkoviću nisam odmah dodao 2 minuta, odnosno nisam strogo primenio pravila FIDE, jer u tom trenutku Trajković je imao 16, a Vujošević ... /fali deo teksta, videti PDF/...

Partija se dakle nastavila i Vujošević, u mom prisustvu, pešaka sa a6 stavlja na a8 i promoviše u damu, pritisnuvši sat.

U tom trenutku sam rekao da je to nepravilan potez, a budući da je bio drugi, ja sam proglasio pobedu Trajkovića (koji ima 2 pešaka na tabli).

Rezultat je bio nerešen, a kapiten Turbine je u zapisniku napisao da najavljuje žalbu na odluku sudije i konačni rezultat. Istu izjavu, kao i zapisnik nije hteo da potpiše.

ponovna izjava Ivan Tišma (DOC)

Poštovani, ovo pišem kao osvrt na spornu situaciju u meču ŠK Nestor - ŠK Turbina. Dosta detalja sam izneo i u rukom pisanoj formi koju sam dostavio kolegi Babiću. Ali, evo još jednom:

Nakon što se završio obostrani cajtnot na prvoj tabli koji sam ispratio, krenuo sam prema 6. tabli. Kapiten domaće ekipe je viknuo: "Sudija, nemoguć potez", na šta sam joj ja odgovorio da nema pravo da ona to reklamira. Dakle, nepravilan potez je bio, što su oba igrača potvrdila, ali ponavljam, nepravilan potez su sami ispravili, odnosno, partija nije nastavljena obostrano prihvaćenim nepravilnim potezom. Kao što sam naveo, nisam dodao odmah dva minuta, pošto su imali po 15, odnosno 18 minuta svaki, a i pošto je domaći igrač - vođa crnih figura, malo dete, poslušao sam i preporuke objavljene na sajtu FIDE da mladim igračima - početnicima ne bi trebalo da se toliko striktno primenjuje pravilo o nepravilnom potezu i dva minuta.

Vujošević je trebalo da lagano dobije partiju po svim osnovama, ali je nesmotreno preskočio jedno polje i sa a6 otišao na a8 i izvršio promociju. On je i pri prvom nepravilnom potezu i na kraju meča priznao da je napravio nepravilan potez.

Odluka Liga odbora, Beograd, 6.10.2014. (PDF)

Liga odbor Šahovskog saveza Beograda u sastavu Branislav Cvetković, Milorad Kuzmanović i Milenko Pucarević na sastanku održanom 2. oktobra 2014.godine u prostorijama Šahovskog saveza Beograda doneo je sledeću

ODLUKU

Da se partija Vujošević- Trajković na šestoj tabli u meču ŠK Nestor - ŠK Turbina registruje rezultatom 0:1.

Obrazloženje

Nakon primljene žalbe ŠK Turbina kao i uzetih izjava od gospodina Vujoševića, sudije meča gospodina Tišme i usmene izjave kapitena ŠK Nestor, Nestorovićeve nepobitno je dokazano da je g. Vujošević odigrao 2 nepravilna poteza i shodno tome sudija je na osnovu člana 7.5 b Pravila igre Fide doneo odluku. Odbor je takođe došao do zaključka da proceduralne greške koje je napravio g. Tišma ne mogu da utiču na konačnu njerovu odluku.

Na ovu odluku nije dozvoljena žalba.



Turbina je uložila žalbu Upravnom odboru.

Žalba Turbine Upravnom odboru, 9.10.2014 (DOC)

Upravnom odboru šahovskog saveza Beograda

Na osnovu odluke liga odbora ŠSB povodom žalbe na meč ŠK Nestor-ŠK Turbina od strane ŠK Turbine isti upravnom odboru ŠSB ulaže žalbu.

Kako je i napisano u žalbi na dotičan meč dana 21.09.2014. odigran je prvenstveni meč zonske A lige izmedju ŠK Nestor i ŠK Turbina u prostorijama ŠK Nestor.Tom prilikom igrač ŠK Turbine Vujošević je odigrao u jednom momentu nepravilan potez.Domaći igrač Trajković je džentlmenski postupio odnosno oni su sami dogovorom otklonili nepravilan potez i nastavili partiju normalno kao da se ništa nije dogodilo.To upravo znači da igrač domaćih nije zaustavio sat i nije pozvao sudiju da reklamira nepravilan potez svog protivnika.Znači to se nije dogodilo niti je sudija prilazio stolu niti je opomenuo Vujoševića na nepravilno odigran potez.Drugim rečima sudija nije kontaktirao ni sa jednim od igrača tom prilikom.Partija je nastavljena dalje.Za to vreme trener i kapiten domaćih se vrlo nesportski ponašala jer je sudiji dobacila da je igrač ŠK Turbine odigrao nepravilan potez i non stop pričala komentarisala situaciju i time ometala ostale igrače.Sudija joj je rekao da to nije njena briga i da ne treba da se meša u partiju ali je nije isključio iz prostora za igru iako je to morao da učini.Naravno ona je nastavila i dalje glasno da komentariše.

Malo kasnije u dobijenoj poziciji za Vujoševića,Vujošević je odigrao ponovo nepravilan potez i tada domaći preko Irene Nestorović i igrača na šestoj tabli Trajkovića prvi put reklamiraju kod sudije nepravilan potez.Irena glasnim navijanjem galamom i pritiscima traži od sudije Tišme da dosudi kontumaciju Vujoševiću zbog dva nepravilno odigrana poteza,što sudija i čini.

Na moje pitanje kao kapitena ŠK Turbine da li ga je opomenuo prvi put sudija Tišma priznaje da nije ali mi kaže da po novim pravilima ne mora to da učini što nije tačno.Drugim rečima posle jedne opomene i jedne reklamacije domaćeg igrača dodelio je kontumaciju igraču ŠK Turbine čime je prekršio pravila fide a ekipu Turbine oštetio i umesto pobede od 5:3 direktno sa 4:4 odlučio o ishodu meča.Time je oštetio i druge ekipe koje se bore za opstanak. U odluci liga odbora ŠSB nisu navedene bitne pojedinosti odnosno odbor je prikazao pogrešno činjenično stanje i time prekršio pravila FIDE da bi zaštitio sudiju Tišmu i ekipu Nestora.U odluci je i rečeno da je u usmenom razgovoru sa Nestorovićevom došao do nepobitnog zaključka da je sudija pravilno postupio.Odkad je bilo kakav dokaz usmeni razgovor dvoje ljudi gde samo oni znaju o čemu su razgovarali.Inače sam sudija Tišma je priznao da je pogrešio.Domaći su shvatili odnosno Irena da im je pozicija na šestoj tabli izgubljena pa je pokušala da vikom i galamom prekine partiju i da sudiji non stop sugeriše odluku koja njoj odgovara odnosno da dodeli poen njima posle samo jedne reklamacije nepravilnog poteza na koju je sudija reagovao.Time su pogrešili i odštetili ŠKTurbinu.

S toga tražimo od UOŠSB da donesu odluku u korist šaha i pravila FIDE jer je očigledno da se u sudijskoj organizaciji nameštaju mečevi kao ovaj.

Takodje tražimo od UOŠSB da se statut ŠSB dostavi svim članovima UOŠSB a i svim klubovima u okviru ŠSB.To jednostavno zato da se vidi da li se radi po statutu odnosno da li je liga odbor izabran po statutu ili nije.Uz ovu žalbu dostavićemo i prvobitnu žalbu liga odboru kao i odluku liga odbora.

S najboljim namerama Predsednik

ŠK Turbina,9.10.2014. Stojanović Mihailo



Upravni odbor donosi odluku 23.10.2014 kojom poništava meč.

Odluka Upravnog odbora (DOC)

Na osnovu člana 26. stav 1. alineja 11. Statuta ŠSB na svojoj sednici održanoj 23.10.2014.godine, doneo je

ODLUKU

PONIŠTAVA SE MEČ ZONSKE LIGE GRUPA "A" NESTOR : TURBINA-VREOCI koji je odigran 21.09.2014. godine. Novi meč Nestor : Turbina odigraće se 01.11.2014. godine.sa početkom u 10,00 časova

Obrazloženje

ŠK Turbina-Vreoci podneo je dana 09.10.2014. godine žalbu na odluku Liga odbora ŠSB kojom je odbijena žalba ŠK Turbina-Vreoci na odigrani meč 21.09.2014. godine između ŠK Nestor i ŠK Turbina Vreoci.

Razmatrajući podnetu žalbu ŠK Turbine-Vreoci Upravni odbor je na osnovu uvida i čitanja pismenih izjava sudije meča i aktera partije na šestoj tabli i čiji rezultat je označen kao sporan Upravni odbor je utvrdio sledeće činjenično stanje:

- da je od strane igrača na šestoj tabli Vujošević- Trajković odigran nepravilan potez i da su igrači, bez ikakve reklamacije jednog od igrača, ili drugih lica, pa ni sudije meča, nastavili da igraju partiju tako što je nepravilan potez otklonjen od strane samih igrača;

- da je potom, u daljem nastavku partije došlo do ponovnog odigravanja nepravilnog poteza, od strane igrača ŠK Turbine-Vreoci Vujoševića, u dobijenoj poziciji za tog igrača;

- da je tada na reklamaciju kapitena ŠK Nestor sudija meča kontumacirao igrača Vujoševića sa obrazloženjem da je odigrao dva nepravilna poteza.

Kontumaciranjem Vujoševića od strane sudije koji je sudio meč načinjena je bitna povreda Pravila igre Fide, koja se primenjuju na ekipno takmičenje Zonske lige grupa "A", koja se ogleda u nespornoj činjenici da sudija nije utvrdio i konstatovao prvi nepravilan potez Vujoševića i u skladu sa tim mu izrekao kaznu za prvi nepravilan potez, dodavanje vremena protivniku. Kako sudija nije utvrdio na način kako je to predviđeno članom 7.5 b Pravila igre Fide prvi a potom i drugi nepravilan potez igrača Vujoševića, nije mogao da kontumacira Vujoševića.

Svojom odlukom koja je suprotna Pravilima igre Fide sudija je direktno uticao na rezultat meča ŠK Nestor: Turbina-Vreoci pa je Upravni odbor ŠSB doneo odluku kao što glasi u dispotivu odluke smatrajući da će se odigravanjem meča ispraviti pogrešna odluka sudije koja je bitno uticala na meč koji je odigran 21.09.2014. godine.

Miodrag Rakić



Kapiten ŠK Nestor po prvi put šalje svoju izjavu i viđenje sporne situacije i traži dopunu dokumentacije: zapisnik i broj članova Upravnog odbora. Zatim ŠK Nestor šalje svoj odgovor na odluku.

Izjava Irena Nestorović, Zemun 25.10.2014 (DOC)

U vezi meča Zonske lige A između šk Nestor i Turbina Vreoci, kao kapiten šk Nestor, dajem sledeću izjavu:

U trenutku sporne situacije stajala sam pored stola šeste table meča i imala direktan uvid na dešavanje koje sledi.

Trajković diže ruku i glasno se obraća protivniku rečima: „odigrali ste nemoguć potez!“ (svedoka koliko hoćete), istog trenutka zovem sudiju Tišmu rečima: sudija, odigran je nemoguć potez! (To baš ne liči na dobacivanje!) Sudija stoji pored prvog stola, dva metra udaljen od sporne situacije, prilazi, kapitenu šk Nestor daje opomenu, posmatra kako igrač Vujošević otklanja nepravilan potez i postavljanjem par pitanja i jednom i drugom protivniku, konstatuje da je odigran nepravilan potez. Partija se nastavlja uz prisustvo sudije.

Posle odigranog drugog nemogućeg poteza sudija odmah kontumacira Vujoševića. Nastaje rasprava i to od strane igrača Turbine i sudije u trajanju najmanje 10 min. iako se u tom trenutku igra još jedna partija na dugoj tabli. Svedoka koliko hoćete. Kako je na toj tabli Turbina imala dobijenu poziciju meč je trebalo da se završi pobedom Turbine i pretpostavljam da žalbe ne bi ni bilo.

Međutim, sva buka igrača Turbine (samo dvojice) dovela je do loše igre njihovog igrača i partija se završava remijem.

Neverovatna sreća za šk Nestor i nekorektnost dva igrača Turbine (Stojanovića i Jevtića). Gospodin Jeftić je stajao pored mene i video i čuo kad je Trajković podigao ruku i obratio se Vujoševiću negodujući zbog nepravilnog poteza a svi u sali kada sam zvala sudiju da bih ukazala na nepravilnost u partiji.

Što se tiče gospodina Vujoševića sve vreme je bio korektan i priznao je da povukao dva nemoguća poteza, ali se žalio što je Trajković igrao propalu poziciju do kraja.

Na kraju bih izjavila da smo kao šahovska škola poznati po tome da decu učimo fer igri ali i da poznaju i koriste važeća šahovska pravila bez obzira da li ona kvare šahovsku igru. Ako u tome neko vidi nešto loše trebalo bi da preispita sebe i svoje odluke.

Zahtev ŠK Nestor, 28.10.2014 (DOC)

U vezi spora koji je nastao u meču Zonske lige A između klubova Nestor i Turbina Vreoci, šk Nestor hitno traži dopunu dokumentacije:

1. Zapisnik sa sednice Upravnog odbora od 23.10.2014.
2. Spisak svih petnaest članova Upravnog odbora u skladu sa čl. 24. Statuta Šahovskog saveza Beograda.

ŠSB, Odgovor na zahtev, 29.10.2014 (DOC)

Poštovani,

Zapisnik sa sednice Upravnog odbora se usvaja na prvoj narednoj sednici i tada može pretrpeti promene. Tek nakon usvajanja na Upravnom odboru zapisnik postaje zvaničan.

Tekst zapisnika (u radnoj verziji) možete dobiti na uvid u kancelariji Saveza.

Upravni odbor ŠSB broji 13 članova i to:
Miodrag Rakić
Svetozar Vlahović
Časlav Zdravković
Milorad Davidović
Mirko Dimitrijević
Miloš Kalanja
Milorad Kuzmanović
Branko Lazović
Dragan Nedeljković
Dragoljub Raičević
Darko Božić
Marija Lukić
Miša Marković

Odgovor ŠK Nestor na odluku UO, Zemun, 28.10.2014 (DOC)

Poštovani,

Članovi Šahovskog kluba „Nestor“ sa iznenađenjem i razočaranjem primili su „Odluku“ Upravnog odbora Šahovskog saveza Beograda sa sednice održane 23.10.2014. godine.

Ovim dopisom želimo da Vas obavestimo da je ova „Odluka“ za naš klub neprihvatljiva i neutemeljena sa pravnog, proceduralnog i sportskog aspekta, pa shodno tome, smatrajući je pravno nepostojećom, nećemo pristupiti odigravanju ponovljenog meča, onako kako je u toj odluci navedeno.

Obrazloženje:

1. Pravni aspekt

U zaglavlju „odluke“ donosilac se poziva na član 26. alineja 11 Statuta Šahovskog saveza Beograda. Ova alineja neprimenljiva je na dati slučaj. Naime, Liga odbor nije stalno telo Upravnog odbora (videti član 31. Statuta ŠSB), niti je on organ koji donosi odluke u prvom stepenu, da bi Upravni odbor donosio odluke po žalbama. Liga odbor je sportski organ ekspertskog karaktera i prema Pravilniku takmičenja obavlja ulogu Apelacionog komiteta ili Turnirskog odbora. Liga odbor predstavnja drugostepeni organ (odluka sudije je prvostepena) i njegova odluka je prema Pravilniku takmičenja i Turnirskim pravilima FIDE konačna. Uostalom, u pouci o pravnom leku Odluke Liga odbora broj 139 od 6.10.2014. godine, odluka je konačna i na nju nije dozvoljena žalba, i mi se prema istoj tako i odnosimo.

2. Proceduralni aspekt

Da bi proceduralno bili potpuno jasni, s obzirom da se ovim detaljima očigledno niko ozbiljno nije bavio, želimo da naglasimo da je po pravnoj normi „ko može više, može i manje“, dopušteno da Upravni odbor razmatra ovu odluku, ali samo u slučaju zahteva za zaštitu zakonitosti, odnosno materijalne proceduralne greške prilikom donošenja drugostepene odluke, što ovde nije bio slučaj, već je ŠK „Turbina – Vreoci“ Upravnom odboru uputio žalbu kao (nepostojećem) trećestepenom organu.

3. Sportski aspekt

U drugom stavu obrazloženja „Odluke“ Upravnog odbora netačno je navedeno da su akteri partije dali izjavu. Našeg igrača nije niko nije pitao za izjavu, a potpuno neuobičajeno je da se ne pokloni poverenje izjavi sudije meča, kao zvaničnog organa, delegiranom od strane ŠSB. Da budemo precizni: Šahovski klub „Nestor“ nikada nije bežao, niti će bežati od istine i pravde. Potpuno bi razumeli da je formirana ekspertska komisija od troje uglednih sudija (sa „A“ ili „B“ licencom) ili zatraženo mišljenje nekog međunarodnog eksperta. Takvo rešenje (ad hoc arbitraža) predviđeno je i u članu 52 Šahovskog saveza Beograda. Odgovorno izjavljujemo da i danas prihvatamo ovakvu ekspertizu i da ćemo poštovati svaku takvu odluku.

Ovako, ostaje utisak da je po ko zna koji put, Šahovski klub „Nestor“ tendenciozno oštećen od nekog organa Šahovskog saveza Beograda. Sudija i igrači su utvrdili odnosno konstatovali da je odigran i prvi i drugi nepravilan potez (član 7.5a). Sudija je odlučio da igrača za prvi nepravilan potez ne kazni a za drugi ga je kaznio kako stoji u pravilima Fide 7.5b. Sve ovo podnosili bismo znatno lakše, da u pitanju nisu mladi igrači, praktično deca. Možda je u „odluci“ trebalo reći kako je sa ovakvim radom moguće tu decu uopšte zadržati u šahu.

Na kraju, želimo da Vas obavestimo da u slučaju Vašeg insistiranja na poslednjem pismu, nećemo odustati od pravne borbe za naša prava i da ćemo koristiti mogućnosti predviđene članom 52. Statuta Šahovskog saveza Beograda, uključujući kao poslednju mogućnost Etičku komisiju FIDE i zaštitu medija.

U ime ŠK „Nestor“, Irena Nestorović

ŠK Batajnica Upravnom odboru, (DOC)

Upravnom odboru Šahovskog Saveza Beograda

Poštovani, povodom Vaše odluke da se ponovi meč trećeg kola Beogradske zone A , između ŠK Nestor i ŠK Turbina Vreoci , batajnički šah klub je na zasedanju svog upravnog odbora doneo sledeće :

MIŠLJENJE

1. Smatramo da su svi klubovi koji učestvuju u ligi Beogradska zona A, bez obzira na plasman na tabeli, morali biti obavešteni o žalbi ŠK Turbina Vreoci na njihov meč trećeg kola sa ŠK Nestor koji je odigran 21.09.2014.

2. Smatramo da su svi klubovi koji učestvuju u ligi Beogradska zona A, takođe, morali biti obavešteni o odluci koju je donela Takmičarska komisija Šahovskog Saveza Beograd povodom navedene žalbe.

3. Smatramo da su svi klubovi koji učestvuju u ligi Beogradska zona A, takođe, morali biti obavešteni o odluci koju je doneo Upravni Odbor Šahovskog Saveza Beograda povodom žalbe ŠK Turbina Vreoci na odluku Takmičarske komisije.

4. Smatramo da je odluka Upravnog Odbora donešena prekasno, te direktno utiče na regularnost takmičenja .

Sporni meč je, kao što smo već spomenuli, odigran još u trećem kolu, 21.09.2014, a mi smo nezvanično obavešteni tek posle devetog kola. Dakle, prošlo je čitavih 6 kola, odnosno 35 dana !

Osnovano sumnjamo da, ako se insistira na ponavljanju meča ŠK Nestor - ŠK Turbina Vreoci, to može da utiče na rezultate u poslednjem kolu, a koji utiču i na plejof i na plejaut .

ŠK Batajnica ima šanse da se plasira u plejof , tj u razigravanje za ulazak u viši rang takmičenja ( Kvalitetna Liga ), ali, ukoliko se pomenuti meč ponovi, naše šanse mogu postati samo šanse na papiru, jer upravo u poslednjem kolu igra se meč između ŠK Bratstvo Jedinstvo - ŠK Turbina Vreoci, a koji direktno utiče na plejof.

5. Jedan od razloga zbog čega se ne slažemo sa kasnim odigravanjem zaostalog meča je i 2012. godina. Naime, pomenute godine, takođe u ligi Beogradska zona A, nije odigran meč prvog kola (termin odigravanja je trebao biti 09.09.2012. ) ŠK Mladost Surčin - ŠK Rakovica i odigran je veoma kasno, a takođe je direktno odlučivao o plejofu, i takođe su to bile dve ekipe kojima je tako kasno odigravanje meča omogućilo da se obe plasiraju u plejof. Tada nismo izražavali sumnju u regularnost takmičenja čak i pored velikog razmaka u terminima između neodigranog i odigranog meča. Ali, sada, prisećajući se tako nečega, uviđamo da sve ovo deluje, najblaže rečeno, sumnjivo.

Očekujemo od Upravnog Odbora Šahovskog Saveza Beograd da nas blagovremeno, pre odigravanja poslednjeg kola, obavesti o svom stavu povodom našeg mišljenja. Ovo očekujemo da bismo mi blagovremeno doneli određene odluke. Smatramo da poslednje kolo Beogradske zone A ne može biti regularno dokle god se ne reši najavljena žalba ŠK Nestor i predlažemo da se poslednje kolo odloži do konačnog regulisanja spomenute žalbe.

S poštovanjem, Upravni Odbor ŠK Batajnica.



ŠS Beograda 30.10.2014 iz nepoznatih razloga na sajtu objavljuje da će se sporni meč odigrati u subotu 1.11. odnosno dan pre završetka poslednjeg kola Zonske lige A, iako je ŠK Nestor obavestio ŠSB da neće ponovo igrati sporni meč. U subotu 1.11. na sajtu ŠSB proglašena je pobeda Turbine od 7:0.