Српски
user:
pass:

Turneja Španija-Francuska (20.11-15.12.2009)

16.02.2010 / IM Pap, Miša (2521)

ИМ Пап је коначно одржао реч и написао репортажу са његовог путешествија по Шпанији и Француској.

Ovo je specijalan prilog koji sam napravio ekskluzivno za Vladicu Andrejića, i koji će prvi put biti objavljen na njegovom prestižnom sajtu www.perpetualcheck.com. Naravno, reportaža je mogla biti gotova i ranije, ali zbog profesionalnih obaveza, nisam imao vremena da ovu reportažu odradim dovoljno kvalitetno, zato i toliko čekanje, ali kako kažu, ko čeka...

Dakle, da počnemo: Borko Lajthajm, poznati VM iz Beograda i moj prijatelj, i ja, rešili smo da okušamo profesionalnu snagu (a i sreću), na seriji turnira na 'zapadu', tačnije u Španiji. Borko je znao da sam ja već imao sličnu turneju 2008. godine, po Španiji i Francuskoj, u trajanju od ni manje ni više nego 47 dana! Ta turneja je bila manje više uspešna za mene, pa se njemu svidela ideja...

Mi smo tako 2009. napravili u stvari 2 turneje: jednu letnju, u trajanju od celih 40 dana (i slovima četrdeset dana), i jednu jesenju, u trajanju od svega 26 dana (od toga 19 dana u Španiji, zajedno, i ja sam bio sam, još 7 dana u Francuskoj). Za sve ove poduhvate nije potrebno imati samo određenu šahovsku snagu, već i popriličan avanturistički duh, i neverovatnu količinu energije. Nabrojaću samo lokacije koje smo obišli, a ako bih opisivao i šta se sve još dešavalo, mogao bih da napišem knjigu, ili možda dve-tri...

Znači, letnja turneja Borko i ja zajedno: Menorka (balearsko ostrvo), Benasque (turističko mesto na Pirinejima), Gran Canaria (glavno kanarsko ostrvo) i Pamplona na kraju, gde sam ja uzeo prvi VM bal. Da ne pominjem 'usputni' obilazak Barcelone i Madrida... Trajanje 40 dana! Jesenja turneja: Mallorca (glavno balearsko ostrvo) - Palma de Mallorca i Playa de Mallorca, Benidorm (čuveno mondensko letovalište), i za kraj Francuska (Pariz-Tours), tu sam nažalost bio sam... Trajanje 26 dana! Ovaj prilog će biti samo o jesenjoj turneji, nažalost...

Znači 20. novembra smo se Borko i ja zaputili u Španiju, tačnije u Palma de Malorku. Kako? Avionom, preko Ciriha i Barselone...

Turnir OPEN Iberostar 2009 je bio poprilično jak: sa 9 igrača preko 2600, 27 VM, 26 IM, i ukupnim brojem učesnika 156, bukvalno iz celog sveta! Naravno, sve se ovo lepo može proveriti detaljnije na internetu... Ovo je dalo sjajnu šansu obojici, da odmerimo snage sa igračima preko 2600 (jer smo do samog kraja igrali u vrhu), i da popravimo rejting, a meni i da se borim za novi VM bal... Smeštaj učesnika i sala za igru su bili u prelepom hotelu IBEROSTAR ROYAL CRISTINA sa 4* (zvezdice). Da ne dužim dalje, evo nekoliko slika koje lepo pokazuju, kakav je hotel...

Inače, hotel je na 150-200m od plaže, na odličnoj lokaciji. Taj deo Malorke se zove Playa de Palma, a sam grad Palma de Mallorca je nekih 15km dalje. Naravno da smo iskoristili lepo vreme, da obiđemo i grad Palmu!

Pored mnogih prelepih prizora u Palma de Malorki, iskoristili smo momenat, da obidjemo i Katedralu Malorka (Catedral de Mallorca), koja je druga po visini u Evropi (posle one u Milanu). Inače, na katedrali u Malorki je i sam Gaudi radio!

Na kraju OPEN-a na Mallorci, Borko i ja smo prošli solidno, a moglo je i mnogo bolje. Šta se desilo? Obojica smo izgubili u poslednjem kolu. On od odličnog Haslingera (2548), a ja od Rozentalisa (2611), iako sam imao jednaku poziciju, crnim figurama! Tako sam uspeo da propustim drugu šansu za VM bal, bukvalno u 16 dana! Da napomenem: trebao mi je remi za drugi VM bal, baš kao i na drugom turbo VM turniru u Novom Sadu. Uspeo sam da izgubim oba puta poslednje kolo, i tako odložim osvajanje normi za VM, za neko bolje vreme... Ali, ipak na kraju smo obojica bili u plusu sa rejtingom, i proveli smo sjajno vreme na Malorki... A ja sam uspeo da odigram možda svoju najbolju partiju do sada, kada sam u 8. kolu prosto razneo jakog Azerbejdžanskog VM-a Niđata Mamedova (2617).

Posle ovoga, smo se zaputili u Benidorm. Benidorm je mondensko letovalište, na obali Sredozemnog mora, blizu Alikantea, i ne tako daleko od Valensije.

U prelepom Benidormu smo boravili 10-ak dana, od čega smo 4 dana igrali rapid turnir 'Gran Hotel Bali'. Tempo igre je bio 15 15 (15 minuta plus 15 sekundi po potezu). Smeštaj učesnika je bio, u prosto prekrasnom hotelu Gran hotel Bali , sa opet 4* (zvezdice). Slike govore više od reči.

Na turniru su učestvovali i Drejev i Tivjakov. 3 igrača preko 2600, 9 VM, i 12 IM, ukupno 102 igrača iz celog sveta! Na kraju nismo briljirali, ali sve u svemu boravak u Benidormu, i druženje sa ljubaznim domaćinima je bilo više nego prijatno... E da, inače, preko našeg prijatelja Čolovića, smo pozvani i da odigramo simultanku sa amaterima iz nekoliko država, tako da smo Borko i ja uspeli da zaradimo i nešto ektra, neplanski... Ali kada čovek ima šahovsku snagu, jak avanturistički duh, i puno pozitivne energije, lepe stvari se skoro uvek dese... Samo da spomenem posebnu atrakciju Benidorma: Gran hotel Bali ima 45 spratova, i vidikovac na vrhu hotela je na 160 m! Tamo se stiže predivnim panoramskim liftom (do 43 sprata), a odatle još 2 sprata pešice... Pogled odgore je apsolutno predivan!

Posle Benidorma, Lajthajm je morao da se vrati u Beograd, a ja sam se zaputio u Francusku... Boravak od 7 dana sam iskoristio da obiđem Pariz (jedan ceo dan), a slike govore sve.

Na narednoj slici je pogled sa Trga Konkord ka Trijumfalnoj kapiji, niz čuveni Champs Elysees!

Da ne spominjem posebno Trijumfalnu kapiju, ili Trg Konkord... Recimo da je Ajfelov toranj očaravajući... Posebno pogled sa samog vrha tornja (324 m). E, tu ni Benidorm sa Gran hotel Balijem nije dorastao! Pošto je to bio moj prvi put na tornju (verovatno ne i poslednji), zadržao sam se oko 3 sata... Da ne dužim, na tornju i oko njega ima dosta zanimljivih sadržaja... Nekoliko restorana, kafića... Popiti piće na Ajfelovom tornju je poseban doživljaj, pa to nisam nikako mogao da propustim...