Српски
user:
pass:

Турнеја Шпанија-Француска (20.11-15.12.2009)

16.02.2010 / ИМ Пап, Миша (2521)

ИМ Пап је коначно одржао реч и написао репортажу са његовог путешествија по Шпанији и Француској.

Ово је специјалан прилог који сам направио ексклузивно за Владицу Андрејића, и који ће први пут бити објављен на његовом престижном сајту www.perpetualcheck.com. Наравно, репортажа је могла бити готова и раније, али због професионалних обавеза, нисам имао времена да ову репортажу одрадим довољно квалитетно, зато и толико чекање, али како кажу, ко чека...

Дакле, да почнемо: Борко Лајтхајм, познати ВМ из Београда и мој пријатељ, и ја, решили смо да окушамо професионалну снагу (а и срећу), на серији турнира на 'западу', тачније у Шпанији. Борко је знао да сам ја већ имао сличну турнеју 2008. године, по Шпанији и Француској, у трајању од ни мање ни више него 47 дана! Та турнеја је била мање више успешна за мене, па се њему свидела идеја...

Ми смо тако 2009. направили у ствари 2 турнеје: једну летњу, у трајању од целих 40 дана (и словима четрдесет дана), и једну јесењу, у трајању од свега 26 дана (од тога 19 дана у Шпанији, заједно, и ја сам био сам, још 7 дана у Француској). За све ове подухвате није потребно имати само одређену шаховску снагу, већ и поприличан авантуристички дух, и невероватну количину енергије. Набројаћу само локације које смо обишли, а ако бих описивао и шта се све још дешавало, могао бих да напишем књигу, или можда две-три...

Значи, летња турнеја Борко и ја заједно: Menorka (балеарско острво), Benasque (туристичко место на Пиринејима), Gran Canaria (главно канарско острво) и Pamplona на крају, где сам ја узео први ВМ бал. Да не помињем 'успутни' обилазак Барцелоне и Мадрида... Трајање 40 дана! Јесења турнеја: Mallorca (главно балеарско острво) - Palma de Mallorca и Playa de Mallorca, Benidorm (чувено монденско летовалиште), и за крај Француска (Pariz-Tours), ту сам нажалост био сам... Трајање 26 дана! Овај прилог ће бити само о јесењој турнеји, нажалост...

Значи 20. новембра смо се Борко и ја запутили у Шпанију, тачније у Палма де Малорку. Како? Авионом, преко Цириха и Барселоне...

Турнир OPEN Iberostar 2009 је био поприлично јак: са 9 играча преко 2600, 27 ВМ, 26 ИМ, и укупним бројем учесника 156, буквално из целог света! Наравно, све се ово лепо може проверити детаљније на интернету... Ово је дало сјајну шансу обојици, да одмеримо снаге са играчима преко 2600 (јер смо до самог краја играли у врху), и да поправимо рејтинг, а мени и да се борим за нови ВМ бал... Смештај учесника и сала за игру су били у прелепом хотелу IBEROSTAR ROYAL CRISTINA са 4* (звездице). Да не дужим даље, ево неколико слика које лепо показују, какав је хотел...

Иначе, хотел је на 150-200м од плаже, на одличној локацији. Тај део Малорке се зове Playa de Palma, а сам град Palma de Mallorca је неких 15км даље. Наравно да смо искористили лепо време, да обиђемо и град Палму!

Поред многих прелепих призора у Палма де Малорки, искористили смо моменат, да обидјемо и Катедралу Малорка (Catedral de Mallorca), која је друга по висини у Европи (после оне у Милану). Иначе, на катедрали у Малорки је и сам Гауди радио!

На крају ОПЕН-а на Маллорци, Борко и ја смо прошли солидно, а могло је и много боље. Шта се десило? Обојица смо изгубили у последњем колу. Он од одличног Хаслингера (2548), а ја од Розенталиса (2611), иако сам имао једнаку позицију, црним фигурама! Тако сам успео да пропустим другу шансу за ВМ бал, буквално у 16 дана! Да напоменем: требао ми је реми за други ВМ бал, баш као и на другом турбо ВМ турниру у Новом Саду. Успео сам да изгубим оба пута последње коло, и тако одложим освајање норми за ВМ, за неко боље време... Али, ипак на крају смо обојица били у плусу са рејтингом, и провели смо сјајно време на Малорки... А ја сам успео да одиграм можда своју најбољу партију до сада, када сам у 8. колу просто разнео јаког Азербејџанског ВМ-а Ниђата Мамедова (2617).

После овога, смо се запутили у Бенидорм. Бенидорм је монденско летовалиште, на обали Средоземног мора, близу Аликантеа, и не тако далеко од Валенсије.

У прелепом Бенидорму смо боравили 10-ак дана, од чега смо 4 дана играли рапид турнир 'Gran Hotel Bali'. Темпо игре је био 15 15 (15 минута плус 15 секунди по потезу). Смештај учесника је био, у просто прекрасном хотелу Gran hotel Bali , са опет 4* (звездице). Слике говоре више од речи.

На турниру су учествовали и Дрејев и Тивјаков. 3 играча преко 2600, 9 ВМ, и 12 ИМ, укупно 102 играча из целог света! На крају нисмо бриљирали, али све у свему боравак у Бенидорму, и дружење са љубазним домаћинима је било више него пријатно... Е да, иначе, преко нашег пријатеља Чоловића, смо позвани и да одиграмо симултанку са аматерима из неколико држава, тако да смо Борко и ја успели да зарадимо и нешто ектра, неплански... Али када човек има шаховску снагу, јак авантуристички дух, и пуно позитивне енергије, лепе ствари се скоро увек десе... Само да споменем посебну атракцију Бенидорма: Gran hotel Bali има 45 спратова, и видиковац на врху хотела је на 160 м! Тамо се стиже предивним панорамским лифтом (до 43 спрата), а одатле још 2 спрата пешице... Поглед одгоре је апсолутно предиван!

После Бенидорма, Лајтхајм је морао да се врати у Београд, а ја сам се запутио у Француску... Боравак од 7 дана сам искористио да обиђем Париз (један цео дан), а слике говоре све.

На наредној слици је поглед са Трга Конкорд ка Тријумфалној капији, низ чувени Champs Elysees!

Да не спомињем посебно Тријумфалну капију, или Трг Конкорд... Рецимо да је Ајфелов торањ очаравајући... Посебно поглед са самог врха торња (324 м). Е, ту ни Бенидорм са Гран хотел Балијем није дорастао! Пошто је то био мој први пут на торњу (вероватно не и последњи), задржао сам се око 3 сата... Да не дужим, на торњу и око њега има доста занимљивих садржаја... Неколико ресторана, кафића... Попити пиће на Ајфеловом торњу је посебан доживљај, па то нисам никако могао да пропустим...